مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 10:252023-10-21فرهنگي

اصفهان میزبان آثار برگزیده دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» می ‎شود


آثار برگزیدگان پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» کاشان هم زمان با هفته خوشنویسی در پردیس حوزه هنری اصفهان به نمایش همگانی گذاشته شده است.

- اصفهان میزبان آثار برگزیده دوسالانه ملی خوشنویسی هل اتی می ‎شود ایسنا/اصفهان رییس انجمن خوشنویسان کاشان گفت: آثار برگزیدگان پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی هل اتی کاشان هم زمان با هفته خوشنویسی در پردیس حوزه هنری اصفهان به نمایش همگانی گذاشته شده است.

احمد خوش حساب نوش آبادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشنویسی هنر فرم دادن و چیدمان درست حروف در کنار یکدیگر است که با عنوان برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران در شانزدهمین جلسه کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو در آذر 1400 به ثبت رسید.

وی افزود: هنر خوشنویسی یکی از میراث غنی ایرانی است که با ترویج آن می توان فرهنگ ایرانی و اسلامی را بارور کرده و به نسل های آینده منتقل کرد و برپایی جشنواره ها و نمایشگاه ها فرصتی برای جلب توجه همگانی است.

خوش حساب تصریح کرد: خوشنویسی، هنر کهن ایرانی است که نقش مؤثری در ترویج مفاهیم و آموزه های والای انسانی و معنوی در طول عصرها و دوره های تاریخ ایران و کشورهای همسایه ما داشته و چراغی پرفروغ و میراثی ارزشمند تمدن ایرانی است که ما به عنوان بهره مندان از این میراث جاود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان میزبان آثار برگزیده دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» می ‎شود

اصفهان میزبان آثار برگزیده دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» می ‎شود